بچه های با حال حسابداری پیام نور نجف آباد

مدیریت ایرانی


طبق عادت داشتم به اخبار شبکه اصفهان گوش می دادم ، اخبار ساعت 8:45 شروع می شود و تا ساعت 9 شب ادامه دارد . مجری مشغول مصاحبه با رییس شرکت پخش فرآورده های نفتی بود و درباره مصوبه مجلس و کارت سوخت و از این قبیل می پرسید . رییس مذکور اعلام کرد از ساعت 12 امشب یعنی 31 اردیبهشت 86 بنزین با نرخ هر لیتر 1000 ریال عرضه می شود که البته در برخی جایگاه ها بدون کارت سوخت نیز امکان سوخت گیری وجود دارد ، مجری اخبار که متعجب شده بود سوال کرد که در اخبار سراسری ساعت های قبلی از جمله 8 و 8:30 نرخ بنزین همان لیتری 800 ریال اعلام شده و رییس این شرکت در پاسخ گفت این نرخ حدود پنج دقیقه پیش به ما اعلام شده است !!
و جالب اینکه 5 دقیقه بعد اخبار سراسری ساعت 9 اعلام کرد در هیچ جایگاهی بنزین بدون کارت سوخت تحویل نمی شود !!

نمی دانم چرا  علی رغم اینکه مجلس تا نیمه های شب روز 28 اسفند 85 تصویب بودجه سال 86 را به خاطر قیمت بنزین تمام نکرده بود و نمایندگان بارها طرح ها و دولت لایحه های مختلفی را تقدیم کرده بودند باز هم مسوولین این امر ، تکلیف خود را نمی دانند .

خدا رو شکر که ما حتی ساعت دستمان را هم از روی اخبار تنظیم نمی کنیم !!

بی اختیار یاد صحبت یکی از دوستان که در بانک مشغول به کار است افتادم که تعریف می کرد روز پنج شنبه 30 شهریور 85 که قرار بود روز شنبه اول مهر ساعت کار بانک ها عوض شود هیچ کس حتی در بالاترین مقام های بانک در تهران هم نمی دانست بانک ها شنبه قرار است چه ساعتی باز شود !! این دوست من می گفت ساعت 1.5 بعد از ظهر درست لحظه ای که همه درها را بسته بودیم و خارج می شدیم سه نامه از فاکس بیرون آمد یکی از استانداری یکی از سرپرستی بانک در اصفهان و یکی از مدیریت تهران که تمامی آن ها ساعت کاری روز شنبه رو اعلام کرده بودند ، اما همگی با هم فرق داشتند !!!!!
چشمتان روز بد نبیند !!! در هفته اول مهر سه بار ساعت کاری بانک ها عوض شد !! و آخرش رو هم که خودتون می دانید !! همه چیز برگشت به حالت قبل و سره جای اول !!

یاد یکی از مطالب قبلی وبلاگ افتادم و بد ندیدم دوباره همین جا بنویسمش !!

بخوانید و خودتان قضاوت کنید ...


مدیریت ایرانی ... !


اين ياداشت را تقديم مي كنم به همه مديران ايراني ... !

مسابقه :

race1.JPG

يه روز يه تيم قايقراني ايراني تصميم مي گيرد كه با يك تيم ژاپني در يك مسابقه سرعت شركت كنند. هر دو تيم توافق مي كنند كه سالي يك بار با هم رقابت كنند ....
هر تيم شامل 8 نفر بود ...
در روزهاي قبل از اولين مسابقه هر دو تيم خيلي خيلي زياد تلاش مي كردند كه براي مسابقه به بيشترين آمادگي برسند .
روز مسابقه فرا مي رسد و رقابت آغاز مي شود . هر دو تيم شانه به شانه هم به پيش مي رفتند و درحالي كه قايقها خيلي نزديك به هم بودند ، تيم ژاپني با يك مايل اختلاف زودتر از خط پايان مي گذرد و برنده مسابقه مي شود ...

race2.JPG

بازيكن هاي تيم ايران از اين شكست حسابي ناراحت مي شوند و با حالتي افسرده از مسابقه بر مي گردند ...

مسوولان تيم ايران تصميم مي گيرند كاري كنند كه در رقابت سال آينده حتما پيروز بشند ؛ براي همين يك تيم آناليزور استخدام مي كنند براي بررسي علل شكست و پيشنهاد دادن راه كارها و روشهاي جديد براي پيروزي ...

race3.JPG

بعد از تحقيقات گسترده ،‌ تيم تحقيق متوجه اين نكته مهم شدند كه در تيم ژاپن ، 7 نفر پارو زن بوده اند و يك نفر كاپيتان ...

race4.JPG

و خب البته در تيم ايران 7 نفر كاپيتان بوده اند و يك نفر پارو زن ...!!!

race5.JPG

اين نتايج مديريت تيم را به فكر فرو برد ؛ مديران تيم تصميم گرفتند كه مشاوراني را استخدام كنند كه يك ساختار جديدي را براي تيم طراحي كنند ..

بعد از چندين ماه مشاوران به اين نتيجه رسيدند كه تيم ايران به اين دليل كه كاپيتان هاي خيلي زياد و پارو زن هاي خيلي كمي داشته شكست خورده ، درپايان بررسي ها مشاوران يك پيشنهاد مشخص داشتند : ساختار تيم ايران بايد تغيير كند !

race6.JPG


از آن روز به بعد با ارائه راه كار مشاورين تيم ايران چنين تركيبي پيدا كرد : 4 نفر به عنوان كاپيتان ، 2 نفر يه عنوان مدير ، ‌1 نفر به عنوان مدير ارشد و 1 نفر به عنوان پارو زن (!!!) علاوه بر اين مشاورين پيشنهاد كردند براي بهبود كاركرد پارو زن ، حتما يايد پاروزني با صلاحيت و توانايي بهتر در تيم به كارگرفته شود !

race7.JPG

......

...........

و در مسابقه سال بعد تيم ژاپن با دو مايل اختلاف پيروز مي شود ...!

race8.JPG

بعد از شكست در دومين مسابقه ، مديران تيم كه خيلي ناراحت بودند در اولين گام خيلي سريع پارو زن را از تيم اخراج مي كنند ، زيرا به اين نتيجه رسيدند كه پارو زن كارايي لازم را در تيم نداشته است .

race9.JPG

اما در مقابل از مدير ارشد و 2 نفر مدير تيم خود قدرداني مي كنند و جوايزي را به آنها مي دهند ، براي اينكه اعتقاد داشتند كه آنها انگيزه خيلي خوبي را در تيم ايجاد كردند و در مرحله آماده سازي زحمات زيادي كشيده اند ...


مديران تيم ايران در پايان به اين نتيجه رسيدند كه تيم آناليز كه به خوبي به بررسي دلايل شكست پرداخته بودند ، تيم مشاوران هم كه استراتژي و ساختار خيلي خوبي براي تيم طراحي كرده بودند و مديران تيم هم كه به خوبي انگيزه لازم را در تيم ايجاد ايجاد كرده بودند ، پس حتما يكي از دلايل اين شكست ها ، ناكارامدي ابزار و وسايل استفاده شده بوده است (!!!) و براي بهبود كار و گرفتن نتيجه در مسابقه سال آينده بايد وسايل استفاده شده در مسابقه را تغيير دهند ، در نتيجه :

تيم ايران اين روزها در حال طراحي يك " قايق " جديد است ...

(راز نو)

   + بچه های باحال ; ۱٠:۱۱ ‎ب.ظ ; دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ،۱۳۸٦
    پيام هاي ديگران ()